گیفت کارت چیست؟ آشنایی با انواع گیفت کارت
ویرایش محتوا
گیفت کارت چیست؟

کارت هدیه یا گیفت کارت هدیهای محبوب و پرطرفدار در دنیا با دسترسی سریع و ساده در حوزههای متنوع برای زمانیکه نمیدانید به خانواده یا دوستان خود چه هدیهای بدهید. البته گاهی هم نیاز دارید خودتان از گیفت کارت استفاده کنید تا بتوانید به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشید. کارت هدیه، اعتباری غیرنقدی (مجازی) با مقداری پول پیشپرداخت شده است که توسط شرکت‌‌‌های مختلف و بانکها صادر میشود و بهصورت کارت فیزیکی یا الکترونیکی قابل استفادهاند.

زنگ تاریخ؛ نگاهی به تاریخچه گیفت کارت!

تا چند دهه قبل از بهوجود آمدن گیفت کارت به شکل و ساختار امروزی، بسیاری از فروشگاهها چکهای هدیه یا سفارشهای پستی ارائه میدادند تا مشتریان با استفاده از آنها کالا و خدمات موردنظر خود را خریداری کنند. در سال 1994 شرکت Blockbuster Entertainment اولین کارت هدیهی فیزیکی را معرفی کرد.

کارتهای Blockbuster در ابتدا جایگزین چکهای هدیه شدند و بههمراه پرینترها و دستگاههای کپی رنگی که در همان زمان معرفی شده بودند، تولید و عرضه شدند. از دیگر مزایای قابل توجه کارتهای فیزیکی کاهش تقلب و رفتوآمد کمتر، راحتی بیشتر و بدون نیاز به نقدینگی بود. برای همین هم بهسرعت مورد پذیرش و استقبال شرکتها و فروشگاههای زنجیرهای قرار گرفت. با پیشرفت تکنولوژی و رشد فروشگاههای آنلاین، گیفت کارتهای الکترونیکی (e-gift card ) معرفی شدند. این کارتها به صورت کد استفاده میشوند و نسخهی فیزیکی ندارند.

بعد از مدت‌ها گیفت کارتهای مجازی آمریکا محبوبیت فراوانی پیدا کردند. بهطوریکه در سال 2006  دومین مقام هدیهی پرطرفدار برای زنها و سومین هدیهی دادهشده توسط مردها شد. همچنین در سال 2012 نزدیک به پنجاه درصد همهی مصرفکنندگان آمریکایی ادعا کرده که یک گیفت کارت بهعنوان هدیه در طول فصل تعطیلات خریدهاند. واقعا جالب است!

مقادیر گیفت کارت

گیفت‌کارت‌ها مقادیر مختلفی دارند و از 5 دلاری تا 100 دلاری را شامل می‌شوند؛ در مقادیر سفارشی فروشگاه‌ها 500 دلار و حتی 1000 دلار نیز عرضه می‌شوند. با وارد شدن کد به اعتبار مجازی، مقدار درج شده‌ی روی کارت شارژ می‌شود. امروزه گیفت کارت‌ها تنوع بسیاری دارند؛ علاوه‌بر خریدهای حضوری و مجازی کالاهای فروشگاهی برای خدمات دیگری مانند سفر، بازی، برنامه‌های آموزشی، فیلم و… به کار گرفته می‌شوند. شما میتوانید از کردیتخونه کارت هدیه موردنظرتان را بخرید. 

آشنایی با انواع کارت هدیه

بهترین گیفت کارت ها

گیفت کارت یک نوع کارت الکترونیکی یا فیزیکی است که شما می‌توانید از آن به عنوان هدیه به دیگران یا برای خرید محصولات از فروشگاه‌های آنلاین یا فروشگاه‌های دیگر استفاده کنید. این کارت‌ها برای خرید محصولات متنوعی مانند موسیقی، فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، نرم‌افزارها و بازی‌های کامپیوتری و موبایل، مورد استفاده قرار می‌گیرند. گیفت کارت‌های مختلف با ارزش‌های متنوعی موجودند و شما می‌توانید آن‌ها را برای خرید یا به عنوان هدیه به دیگران تقدیم کنید. به علاوه، اگر نیاز به افزایش اعتبار در پلتفرم‌های مختلفی دارید که باید به خدمات آنها دسترسی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از گیفت کارت، به سادگی اعتبار خود را افزایش داده و از خدمات این پلتفرم‌ها بهره‌برداری کنید. این فرآیند مشابه شارژ کردن حساب خود است. حالا بیایید تا شما را با انواع گیفت کارت آشنا کنم:

1. گیفت کارت اپل

در دنیای اپل، گیفت کارت اپل یا آیتونز یکی از ابزارهای اساسی برای دسترسی به محصولات و خدمات این شرکت است. این روش آسان و سریع، به شما امکان می‌دهد تا با افزایش اعتبار حساب اپل آیدی خود، به فروشگاه‌های متنوعی از جمله اپ استور، آیتونز، اپل موزیک، اپل تی وی و غیره دسترسی داشته باشید و از تمامی ویژگی‌ها و محصولات ارزشمند اپل استفاده کنید. گیفت کارت اپل همچنین یک هدیه خوب برای دوستانی است که از محصولات و خدمات اپل استفاده می‌کنند.

فرآیند استفاده از گیفت کارت اپل بسیار ساده است. ابتدا باید یک حساب اپل آیدی بسازید و سپس با اطلاعات حسابتان وارد خدمات اپل شوید. بعد از آن کافیست کد گیفت کارت را در حسابتان وارد کنید تا اعتبار به حسابتان افزوده شود. از این پس، می‌توانید به آسانی از تمام خدمات و محصولات اپل استفاده کنید.

2. کارت هدیه گوگل پلی

گیفت کارتهای گوگل پلی قابل اجرا در دستگاههای اندرویدی هستند. برای خرید اپ، بازی یا محصول غیر رایگان در پلی استور یا خریدهای داخل برنامه میتوانید گیفت کارت خود را به عنوان اعتبار مجازی در اکانت گوگل خود شارژ کنید. با استفاده از این اعتبار، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، و محتوای دیگر را در فروشگاه آنلاین گوگل پلی خریداری کنند. این کارت‌ها به عنوان هدیه نیز محبوب بوده و فرآیند استفاده از آنها بسیار ساده است. همچنین، اعتبار افزوده شده به حساب گوگل پلی بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی متصل به همان حساب قابل استفاده است و تاریخ انقضا ندارد.

3. گیفت کارت آمازون

همانظور که میدانید در دنیای بی نهایت آمازون نقطهای برای پایان وجود ندارد! متاسفانه کالای آمازون به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به ایران وارد نمی‌شوند، اما می‌توان با استفاده از گیفت کارت از کالاهای دیجیتالی آن استفاده کرد. برای همین هم  گیفت کارت آمازون هدیه‌ موردعلاقه دانشجویان، مترجمها و علاقهمندان به کتاب است. شما با شارژ کردن اکانت خود میتوانید به راحتی نسخهی الکترونیکی کتاب موردنظرتان را خریداری کنید. همچنین با گیفت کارت شما به بازیها و برنامههای اپ استور آمازون و امکان استفاده از آنها دسترسی پیدا میکنید.

گیفت کارت آمازون

4. گیفت کارت اسپاتیفای

گیفت کارت اسپاتیفای یک کارت هدیه الکترونیکی است که از سوی اسپاتیفای، یکی از معروف‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی در جهان، ارائه می‌شود. این کارت به افراد اجازه می‌دهد اشتراک پرمیوم اسپاتیفای را بخرند و از امکانات فوق‌العاده آن برخوردار شوند. اگر به دنبال هدیه‌‌ای خاص برای دوست هنرمندتان که دنیا را با موسیقی و آوا تعریف میکند هستید،کارت هدیه اسپاتیفای میتواند گزینهای جذاب باشد. با شارژ حساب خود میتوان به میلیونها آهنگ، پادکست، موزیک ویدئو و… دست یافت. این پلتفرم بر روی گوشیهای اندروید، آیفون و دسکتاپ قابل اجراست.

5. کارت هدیه ایکس باکس

گیفت کارت ایکس‌باکس ابزاری عالی برای علاقه‌مندان به بازی‌ها و سرویس‌های مایکروسافت است. با استفاده از این کارت هدیه، شما می‌توانید در دنیای بازی‌ها و سرگرمی‌ها به طور آسان و سریع به امکانات متنوعی دسترسی داشته باشید. این کارت هدیه به شما امکان می‌دهد بازی‌های جدید و پرطرفدار، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی و برنامه‌های دیگر از فروشگاه Xbox خریداری کنید. همچنین، می‌توانید از این کارت در دستگاه‌های تلفن همراه با برنامه Xbox هم استفاده کنید و لذت ببرید. گیفت کارت ایکس‌باکس با مبالغ مختلفی از ۱ تا ۱۰۰ دلار در دسترس است و تا زمانی که استفاده نشود، منقضی نمی‌شود. از طریق کریدتخونه می‌توانید این کارت هدیه را خریداری کنید و اعتبار حساب خود را به راحتی شارژ کنید تا از امکانات بیشتری در دنیای مایکروسافت و ایکس‌باکس بهره‌مند شوید. این کارت هدیه همچنین یک انتخاب عالی برای دوستان و خانواده‌هایی است که به بازی‌ها و سرگرمی‌های ایکس‌باکس و ویندوز علاقه دارند.

آینده گیفت‌کارت‌ها!

با افزایش استفاده از تکنولوژیهای دیجیتیالی و کاهش استفاده از پول نقد، گیفت کارتهای دیجیتالی بهسرعت جایگزین کارتهای فیزیکی خواهند شد؛ همچنین امکان ادغام گیفت کارتها با سایر فناوریها مثل هوش مصنوعی وجود دارد تا تجربهی جدیدی را برای کاربران ایجاد شود.  باتوجه به محبوبیت‌های روزافزون ارزهای دیجیتال و بلاکچین، ممکن است بعضی از گیفت‌کارت‌ها به صورت رمزنگاری شده و با بلاکچین ارائه شوند. همچنین با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده می‌توان تجربه‌های جدیدی در ارائه‌ی گیفت کارت، مانند دیدن یک نمایش ویژه یا تبلیغاتی ویژه هنگام دریافت یا استفاده از آن‌ها را به‌دست آورد.

کلام آخر

 یکی از هدیههای موردعلاقهی کاربران ایرانی، گیفت‌کارت است چراکه بهآسانی بهدست میآید و استفاده‌های بسیاری دارد؛ اگرچه خرید مستقیم گیفت کارت بهدلیل محدودیتها و تحریمهای مالی ممکن نیست. اما فروشگاه‌هایی وجود دارد که مطابق با قوانین به شما کمک می‌کند گیفت کارت مورد نظرتان را بخرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه گیفت کارت، می‌توانید دیگر مطالب کردیتخونه را بخوانید!

مطالب مرتبط
ویرایش محتوا

درج دیدگاه

مطالب پر بازدید
top-tether-profit-zero
۴ تفاوت اصلی تتر با ارزهای دیجیتال دیگر
چرا ارز دیجیتال بخریم؟خرید دلار از صرافی‌ ممکن است کمی زمان‌بر باشد. همچنین نگهداری پول...
پرداخت هزینه آزمون های بین المللی
پرداخت هزینه آزمون های بین المللی به ساده‌ترین شکل!
شرکت در آزمون های بین المللی این روزها اهمیت زیادی دارد. فرقی ندارد بخواهید رزومه‌تان...
بهترین سایت ها برای خرید هاست و دامنه
بهترین سایت برای خرید هاست و دامنه کدام است؟
در دنیای اینترنتی امروز، حضور آنلاین برای هر فعالیتی ضروری به نظر می‌رسد.
چالش های امنیتی در متاورس
چالش های امنیتی در متاورس و راهکارهای مقابله با آن
متاورس جهان مجازی جدید و پویایی است که از ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به وجود آمده...