میزان سرمایه‌ بربادرفته بازار ارز دیجیتال به ۳۰ میلیارد دلار رسید
ویرایش محتوا
ارز دیجیتال و سرمایه بربادرفته

تا به امروز بیش از ۳۰ میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال از بین رفته است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد.

کلاهبرداری‌های رمزنگاری

به گزارش کردیت خونه، به نقل از گیزموچاینا، کلاهبرداری‌های رمزنگاری نوعی از کلاهبرداری هستند که با استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین سرمایه‌گذاران یا کاربران را فریب می‌دهند. این نوع کلاهبرداری‌ها ممکن است انواع مختلفی داشته باشند. پیشنهادهای اولیه سکه‌های جعلی (ICO)، کلاهبرداری‌های فیشینگ، طرح‌های پونزی یا حملات باج‌افزاری نوعی از آن‌هاست.

کلاهبرداری با یک کلیک!

اغلب کلاهبرداران تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی مثل ساخت وب‌سایت‌های جعلی یا ایجاد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را به کار می‌گیرند تا اعتماد کاربران و سرمایه‌گذاران را جلب کنند، آن‌ها را فریب دهند و آن‌ها را ترغیب کنند تا اطلاعات خصوصی‌شان را به اشتراک بگذارند. با رونق ارز دیجیتال در سال‌های اخیر افراد بیشتری در برابر این کلاهبرداری‌ها آسیب‌پذیر هستند. زیرا قربانیان بیشتر این کلاهبرداری‌ها فقط با یک کلیک در رسانه‌های اجتماعی در دام کلاهبرداران می‌افتند.

در کدام کشورها کلاهبرداری ارز دیجیتال بیشتر است؟

کلاهبرداری ارز دیجیتال چگونه است؟

سایت Chainplay.gg مطالعه‌ای درمورد این کلاهبرداری‌ها انجام داده تا نشان دهد در ده سال اخیر بیش از ۳۰ میلیارد دلار در کلاهبرداری‌های رمزنگاری از دست‌ رفته که ۱۲ میلیارد دلار از این مبلغ فقط برای سال گذشته بوده است. بیش‌ از ۶۷۳ مورد از این کلاهبرداری‌ها از طریق سرقت کیف پول‌های رمزارز انجام شده و هدف حملات از بین حمله‌های انجام‌شده برای سرقت کیف پول‌های رمزنگاری شده، بیشتر کاربران ایالات‌ متحده بوده‌اند. از سوی دیگر، بیشترین مقدار مبلغ به سرقت رفته، به کشور ترکیه مربوط می‌شود و کلاهبرداری‌ها در این کشور بیشتر بوده است.

اوضاع ارز دیجیتال درست می‌شود؟

کارشناسان این حوزه پیش‌بینی می‌کنند از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ این کلاهبرداری‌ها افزایش می‌یابد و اوضاع مالی فاجعه‌بارتر خواهد بود. تا جایی که ممکن است فقط در سال ۲۰۲۳، ۱۶ میلیارد دلار از دست برود. آن‌ها تخمین می‌زنند که این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. با اینکه تاکنون مقدار زیادی پول از دست‌ رفته، اما فقط یک‌پنجم از کل مبلغ بازیابی شده است.

دلیل کلاهبرداری ارز دیجیتال

دلیل رایج بودن این کلاهبرداری‌ها چند دلیل است. ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین نسبتاً جدید و پیچیده‌اند و به همین علت افراد عادی و غیرمتخصص توانایی درک و ارزیابی خطرات احتمالی را ندارند. بنابراین در برابر کلاهبرداری‌ها آسیب‌پذیرتر می‌شوند. علاوه بر این، غیرمتمرکز و ناشناس بودن ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، کار کلاهبرداران را بدون شناسایی آسان‌تر می‌کند. زیرا ردیابی و بازیابی تراکنش‌ها دشوار است و شناسایی و پیگرد کلاهبرداران کار ساده‌ای نیست. در نهایت نیز گمانه‌زنی‌هایی که درمورد ارز دیجیتال وجود دارد، توجه زیادی از سوی سرمایه‌گذارانی که به دنبال ثروتمند شدن‌ هستند را به خود جلب کرده است. این امر محیطی می‌سازد که در آن توانایی رشد کلاهبرداری‌ها بالاست. کلاهبرداران اغلب از حرص و طمع افراد و همچنین ترس از دست‌دادنشان سوءاستفاده می‌کنند تا آنها را فریب دهند.

و در آخر!

برای داشتن سرمایه‌گذاری موفق و دور بودن از کلاهبرداری‌ها باید اطلاعاتی دقیقی از رمزارزها داشته باشید و با تحلیل و ارزیابی پیش بروید. شما می‌توانید با مطالعه مطالب کردیت‌خونه با ارزهای دیجیتال آشنا شوید و از خطرات احتمالی دور بمانید. در این حالت بدون فریب‌خوردن، می‌توانید درآمد خوبی در حوزه ارز دیجیتال داشته باشید.

مطالب مرتبط
Keep Your Crypto Safe
چگونه در برابر کلاهبرداری ارز دیجیتال در امان باشیم؟ + ۱۰ راهکار
shakhes-97
چرا فوریه می‌تواند مهم‌ترین ماه بیتکوین در سال ۲۰۲22۳ باشد؟
shiba-creator
بنیانگذار ناشناس شیبا اینو از شبکه‌های اجتماعی خداحافظی کرد
shakhes-97
چرا فوریه می‌تواند مهم‌ترین ماه بیتکوین در سال ۲۰۲22۳ باشد؟
ویرایش محتوا

درج دیدگاه

مطالب پر بازدید
top-tether-profit-zero
۴ تفاوت اصلی تتر با ارزهای دیجیتال دیگر
چرا ارز دیجیتال بخریم؟خرید دلار از صرافی‌ ممکن است کمی زمان‌بر باشد. همچنین نگهداری پول...
پرداخت هزینه آزمون های بین المللی
پرداخت هزینه آزمون های بین المللی به ساده‌ترین شکل!
شرکت در آزمون های بین المللی این روزها اهمیت زیادی دارد. فرقی ندارد بخواهید رزومه‌تان...
بهترین سایت ها برای خرید هاست و دامنه
بهترین سایت برای خرید هاست و دامنه کدام است؟
در دنیای اینترنتی امروز، حضور آنلاین برای هر فعالیتی ضروری به نظر می‌رسد.
چالش های امنیتی در متاورس
چالش های امنیتی در متاورس و راهکارهای مقابله با آن
متاورس جهان مجازی جدید و پویایی است که از ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به وجود آمده...