ارزهای دیجیتال مهم برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳
ویرایش محتوا

بازار ارز دیجیتال در چند سال اخیر رونق زیادی یافته و همواره موردتوجه است. این رشد و توجه را می‌توان در افزایش تعداد سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مشاهده کرد. این سرمایه‌گذاران باید همیشه از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باخبر باشند تا بتوانند درآمد بیشتری از این حوزه کسب کنند. با درنظرگرفتن این موضوع، ما فهرستی از ۱۰ ارز دیجیتال مهم در سال ۲۰۲۳ که بیشتر از همه جستجو شده، آماده کردیم؛ پس تا پایان این مطلب همراه کردیتخونه باشید.

۱. بیت کوین، بهترین ارز دیجیتال

هرکس که در بازار ارز دیجیتال فعالیت داشته باشد با بیت کوین آشناست و این دارایی دیجیتال پیشرو نیازی به معرفی خاصی ندارد. بیت کوین با بیشترین ارزش به‌عنوان بهترین ذخیره ارزش در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید که بازار در حالت مناسبی قرار دارد، برای درآمد بیشتر به فروش بیت‌کوین فکر کنید.

۲.اتریوم، ارز دیجیتال بزرگ

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و به‌عنوان یک بلاک چین کاربردی که میزبان چندین پروژه DeFi بوده، شناخته می‌شود. سرمایه‌گذارانی که انتظار دارند قیمت اتریوم به سمت اصلاح، کاهش یابند، می‌توانند به فروش این ارز دیجیتال بپردازند. قیمت اتریوم با وجود ضربه شدیدی که در سال ۲۰۲۲ خورد، همچنان در نوسان است، اما بااین‌حال ارزش قابل‌توجهی دارد.

۳.ارز دیجیتال مهم IOTA

آیوتا از فناوری منحصربه‌فردی به نام Tangle استفاده می‌کند. این فناوری، نمودار غیر چرخه‌ای جهت‌دار (DAG) است که امکان انجام تراکنش‌های سریع و بدون احساس را فراهم می‌کند. برخلاف ارزهای دیجیتال سنتی مبتنی بر بلاک چین، آیوتا برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها به ماینرها متکی نیست؛ بلکه هر کاربری که می‌خواهد تراکنش انجام دهد باید دو تراکنش قبلی در شبکه را تأیید کند. IOTA که در سال 2023 ارز دیجیتال مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، حالا در میان سرمایه‌گذاران زیادی محبوب شده؛ بنابراین شما هم می‌توانید با تحلیل‌های خود به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با این کریپتوکارنسی کنید.

۴.ارز دیجیتال ریپل (XRP)

این ارز به‌گونه‌ای طراحی شده است که راهی سریع و کارآمد برای انتقال پول باشد. ارز دیجیتال مهم Rippel از شبکه‌ای غیرمتمرکز کامپیوترها برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند و ارزش خوبی هم برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال دارد. ارزش ریپل تحت‌تأثیر عوامل مختلفی از جمله تقاضای بازار، پذیرش توسط کسب‌وکارها و مؤسسات مالی، تحولات نظارتی و تمایل کلی بازار نسبت به ارزهای دیجیتال است. با درنظرگرفتن این موضوع، قبل از سرمایه‌گذاری در Ripple یا هر ارز دیجیتال دیگری، تحقیق کرده و ریسک‌های آن را درک کنید.

۵.تراکنش سریع با لایت کوین

لایت کوین در بازار ارز دیجیتال با ویژگی سرعت تراکنش سریع‌تر و مقیاس‌پذیری‌اش شناخته شده است. در کمترین زمان، این ارز به یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر تبدیل شده و به بیت کوین شباهت زیادی دارد. البته لایت کوین از الگوریتم متفاوتی برای ماینینگ به نام Scrypt استفاده می‌کند که در مقایسه با بیت کوین، زمان تراکنش سریع‌تر و کارمزد کمتری را امکان‌پذیر می‌کند. برای ورود به بازار ارزدیجیتال حتماً باید با نوع ارز پرطرف‌دار آشنا باشید.

۶.کریپتوکارنسی EOS

EOS پلتفرمی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین بوده که هدف آن ارائه ابزارهای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) به توسعه‌دهندگان است. سرمایه‌گذاران به‌خوبی می‌دانند که قیمت EOS در چند سال گذشته تغییر چندانی نکرده، به همین دلیل بر این باورند که فروش EOS ممکن است سودآورتر از حفظ موقعیت EOS خود باشد.

۷. ارز دیجیتال  Yearn Finance

ارز دیجیتال Yearn Finance یک پروژه هیجان‌انگیز است! یکی از ویژگی‌های کلیدی این ارزدیجیتال، نشانه حاکمیت آن، یعنی YFI است. دارندگان YFI در مورد تصمیمات مهم مرتبط با پروتکل، مانند تغییرات در هزینه‌ها یا ارائه محصول جدید، حق رأی دارند. پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران بهتر است در سال ۲۰۲۳ این ارز را بفروشند؛ البته شما باید با استفاده از آنالیزها و تحقیقات خودتان به خری و فروش بپردازید.

۸. ارز پولکادوت، آلت کوین محبوب

شبکه Polkadot به بلاک‌چین‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و امکان انتقال زنجیره‌ای متقابل دارایی‌ها و داده‌ها را فراهم کنند. این امر ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند که می‌توانند با چندین بلاک چین تعامل داشته باشند. به همین دلیل است که پولکادوت از آلت‌کوین‌های محبوب به‌حساب می‌آید.

پولکادوت از مکانیزم اجماع منحصربه‌فردی به نام «اثبات نامزدی سهام» (NPoS) استفاده می‌کند که به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا اعتبارسنجی‌هایی را که مسئول امنیت شبکه و اعتبارسنجی تراکنش‌ها هستند، معرفی کند. برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال حتماً از نوسانات این نوع ارز آگاه باشید. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری روی این ارز در آغاز کار با سود جزئی همراه بوده، اما برای سرمایه‌گذاران مناسب است.

۹. رمزارز Stellar Lumens

از دیگر ارزهای محبوب در سال ۲۰۲۳ می‌توان به Stellar Lumens اشاره کرد. این ارزدیجیتال برای تسهیل پرداخت‌های بین‌مرزی سریع و کم‌هزینه، با تمرکز بر مشمولیت مالی برای افرادی که فاقد بانک هستند، طراحی شده است. این ارز دیجیتال مهم بر روی یک شبکه غیرمتمرکز عمل می کندو توسط هیچ مقام مرکزی یا دولتی کنترل نمی‌شود. چند سال پیش Stellar Lumens (XLM) یک آلتکوین محبوب بود، اما حالا عملکرد ضعیفی دارد؛ بنابراین بی‌دلیل نیست اگر سرمایه‌گذاران به فروش آن فکر می‌کنند.

۱۰. ریسک کمتر با تتر

تتر نیز به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود؛ زیرا به‌ازای هر تتر یک دلار آمریکا ذخیره می‌شود. به همین دلیل ارزش ثابتی دارد و سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال ترسی ندارند. تتر حالا به یکی از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین‌های جهان تبدیل شده و علاقه‌مندان زیادی دارد. برای اینکه بتوانید درآمد مناسبی از بازار ارز دیجیتال داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم درباره هر رمزارز به‌خوبی تحقیق کنید.

کلام آخر

در این مقاله از کردیت خونه درمورد ۱۰ ارز دیجیتال مهم و پرطرف‌دار در سال ۲۰۲۳ توضیحاتی ارائه دادیم. بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل و IOTA از بهترین ارزهای دیجیتال هستند که می‌توانید با تحقیقات لازم روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید و به خریدوفروش بپردازید. البته قصد ما در این مطلب معرفی کامل این ارزهای دیجیتال نبود؛ اما شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با هریک از این رمزارزها، مقالات دیگر وب‌سایت ما را بخوانید و تجربه‌ها و نظرات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
ارز دیجیتال و سرمایه بربادرفته
میزان سرمایه‌ بربادرفته بازار ارز دیجیتال به ۳۰ میلیارد دلار رسید
Keep Your Crypto Safe
چگونه در برابر کلاهبرداری ارز دیجیتال در امان باشیم؟ + ۱۰ راهکار
shakhes-97
چرا فوریه می‌تواند مهم‌ترین ماه بیتکوین در سال ۲۰۲22۳ باشد؟
shakhes-97
چرا فوریه می‌تواند مهم‌ترین
ویرایش محتوا

درج دیدگاه

مطالب پر بازدید
top-tether-profit-zero
۴ تفاوت اصلی تتر با ارزهای دیجیتال دیگر
چرا ارز دیجیتال بخریم؟خرید دلار از صرافی‌ ممکن است کمی زمان‌بر باشد. همچنین نگهداری پول...
پرداخت هزینه آزمون های بین المللی
پرداخت هزینه آزمون های بین المللی به ساده‌ترین شکل!
شرکت در آزمون های بین المللی این روزها اهمیت زیادی دارد. فرقی ندارد بخواهید رزومه‌تان...
بهترین سایت ها برای خرید هاست و دامنه
بهترین سایت برای خرید هاست و دامنه کدام است؟
در دنیای اینترنتی امروز، حضور آنلاین برای هر فعالیتی ضروری به نظر می‌رسد.
چالش های امنیتی در متاورس
چالش های امنیتی در متاورس و راهکارهای مقابله با آن
متاورس جهان مجازی جدید و پویایی است که از ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به وجود آمده...